Kad Jūsų kelionė būtų greita, saugi, maloni!

Kad Jūsų kelionė būtų greita, saugi, maloni!

Inžinerinės priemonės

Eismo saugumo inžinerinių priemonių diegimas dažniausia būna labai efektyvus kovojant su avaringumu tam tikrame kelio ruože. Inžinerinės priemonės diegiamos tam, kad fiziškai užkirsti kelią eismo dalyviui daryti klaidas ar nusižengimus kelių eismo taisyklėms. Visų taikomų inžinerinių priemonių tikslas vienas – padaryti mūsų kelius saugesnius ir patogesnius.

Kokią inžinerinę priemonę taikyti konkrečiame kelio ruože sprendžiame iš čia įvykusių eismo įvykių pobūdžio, vyraujančių eismo dalyvių, leistino ir saugaus greičio. Pavyzdžiui, tam tikrame kelio ruože įvykus daug eismo įvykių su pėsčiaisiais ar stebint pakankamai didelį pėsčiųjų judėjimą tam tikroje kelio atkarpoje, ar siekiant padaryti saugų pėsčiųjų judėjimą iš/į gretimai esančios gyvenvietės teikiame siūlymus LAKD dėl pėsčiųjų tako įrengimo.

Kelių ruožuose, kur kyla pavojus nuvažiuoti nuo kelio sankasos, kur kelio sankasos šlaitai didesni nei 3 metrai, ant staigių kelio kreivių, kur šalia kelio sankasos yra kliūtys, keliančios realų pavojų eismo dalyvių saugumui, įrengiami apsauginiai kelio atitvarai. Jei fiksuojama daug eismo įvykių sankryžoje, ją rekonstruojame, atsižvelgę į kelių reikšmes, eismo intensyvumą, sankryžą pertvarkome į žiedinę. Tačiau tai nors ir saugiausia, bet pakankamai brangi ir laiko reikalaujanti priemonė, kartais sankryžos pertvarkomos įrengiant kairiojo posūkio pridengimo saleles, ar saleles šalutiniuose keliuose, įrengiant greičio slopinimo kalnelius. Gyvenvietėse siekiant fizinėmis priemonėmis slopinti važiavimo greitį įrengiami miesto vartai, trapecinės formos greičio slopinimo kalneliai, susiaurinama, iškreivinama kelio danga...

Avaringose kelių vietose visoje Lietuvoje yra įrengti 139 stacionarūs greičio matuokliai, kasmet apie 10 proc. šių matuoklių vietos keičiamos. Jei pastebime, jog toje vietoje avaringumas ar transporto priemonių važiavimo greičiai sumažėja, greičio matuoklį iškeliame į kitą pavojingą kelio vietą. Nemažai eismo įvykių įvyksta tamsiu paros metu. Dėl to pavojinguose ruožuose, sankryžose ar ties pėsčiųjų perėjomis įrengiame kelių apšvietimą. Šiuo metu įrenginėjame LED tipo apšvietimus, nes šios technologijos šviestuvai yra apie 10 kartų ekonomiškesni ir ilgaamžiai.

Galerija:




Informacija atnaujinta: 2015. 05. 19